ayyeeeah!

Nu sitter jag pa ett annat intrenetcafe har i Moshi.. Det som finns pa vandrarhemmet funkar inte sa bra. sa nu hittade jag detta. Idag har jag gatt runt och letat efter fina tyger och nagon som kan sy en klanning at mig. tillslut hittade jag massa fnittrande tjejer som ska fixa det at mig. pa mandag blir den klar! spannande. den bli billigt.. endast 160 krononr for bade tyget och arbetet..! Lisa har gjort likadant, fast med en annan kvinna, sa vi far se vilket som blir bast.. haha, sakert henne. jag har nog otur..

jag har det gott gott gott! vi har varit ute pa ett barnhem nu i tva dagar i Newland. utanfor moshi. usch, det ar jobbigt att se. for det ar int ei alls lika bra skick som det var i Mlolongo. Har har barnen det inte lika bra.. man ser hur  svaga de ar, och ganska tomma i blicken. De verkar inte uppskatta att vi ar dar. speciellt inte de stora. de tycker nastan att det ar jobbigt, for de har sa mkt besok annars, fran bl.a. sverige. Smabarnen daremot, de skriker efter karlek. Vi ska aka dit idag, och kanske en gang till nasta vecka. for att skanka lite grejjer. det kanns som det gormer nytta, an att vi ar dar. De har redan borjat fraga efter pengar, klader och annat dylikt. det ar jobbigt. barnen alltsa. Men assa, jag forstar dem sjalvklart. Har kommer vi vita rikingar och ska titta pa hur de lever sina liv. sa kandes det tyvarr pa detta stalle.

Sa var dt inte alls i Mlolongo. oooh, jag saknar dem!! ska ju tillbaka dit sista veckan som tur ar! :)


Vi har varit ute och atit varje kvall har i moshi, for det ar sa billigt och mysigt! nu har aven Annki, och Carsten kommit hit med massa aldre fran en kurs, som heter Ditt Afrika. Sa dem traffar vi, mkt trevligt! satt och pratade med tva av kvinnorna lange igar, samtidigt som vi at och drack mkt gott. Trevligt! haha, de trodde jag var 26 ar. det tackar man for?!

Jag har kopt tofflor idag ocksa, haha, maasai tofflor. for 18 kr. de e gjorda av gamla bildack! harligt! det kan man kalla atervinning!

vet inte riktigt vad jag ska skriva.. mer an att alla kollar och ropar efter en hela tiden.. haha.. lite jobbigt, men roligt.. lite..
jag vill kopa allt jag ser har,,men det gar ju inte riktigt.. ar det nagon som onskar sig nagot, far man saga till!! jag ska kopa en liten resvaska pa hjul sa jag far med mig allt hem..

Nasta vecka planerar jag att aka till Mwanza. en stad vid viktoriasjon. vackert lar det nog bli! aterkommer!! PUSSS


Kommentarer
Postat av: PETTER

heej !

kul och läsa. kul att du uppdaterar,

pussohej , idag ska jag och jonathan äta tacos och kolla let's dance.

jag har inte ätit tacos sen i somras:D

gott.

puss.

2009-02-20 @ 18:59:17
Postat av: fadren

Skönt att läsa från dig! Mamma o jag kollar varje dag. Ha de bra och var rädd om dig! Imorgon (lördag) ska jag åka långfärdsskridskor på Sommen. Arvid var här igår, han är så go. Puss, puss, mamma hälsar (fast hon sover).

2009-02-20 @ 23:20:48
Postat av: farmor

Hj jag har låst alla dina skrivningar!!! men inte kommenerat förrän nu Albin var här i fyra dagar på sportlovet så då blev det inte tid över att skriva, vi har fått snö idag igen så nu längtar jag efter värme. Ha det fortsatt bra KRAM Farmor

2009-02-21 @ 17:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0