Kolping!

Heej! nu ar jag tillbaka pa det gamla vanliga helt fantastiska vandrarhemmet Kolping! det ligger i stadsdelen Milimani, i Nairobi. aaah skont! men nu sitter jag pa ett annat internetcafe mot vad jag brukar. med en stor 2l mjolk bredvid mig.. blev sa himla torstig! haha!

okej, nu har jag lamnat barnhemmet i Mlolongo.. usch, det var hart att lamna alla underbara helt otroligt fina barn.. oohh, jag fattar nte hur de kan va sa bra och duktiga och glada, efter allt de gatt igenom.. de har gett mig energi, och hopp i massor!

efter att han kramat allt tusen ganger sa akte jag och isabella hem till theresias och josephs hus i en annan del av stan.. de bodde i ett enkelt hus med ca 5 rum.. inte alls vackert, men allt ar ju en pengafraga.. vi traffade deras barn.. inte sa trevliga.. bara lite. fick mat, god. sen gick vi och lade oss kl 22.. skont. man e sa himla trott pa kvallen, efter alla intryck man fatt under dagen!
jag lamnade de i morse och sa adjo och tackade sa mycket for allt. tack tack!! tyvarr tyckte jag inte att de gav sa mkt karlek till sina egna barn.. de har inte riktigt tid for dem.. de har ju 90 st pa barnhemmet, och dar ar de varje dag.. men vad hander da med de 6 egna? hmmm.. ska man ha sa manga, ska man ta sig tid och kunna GE KARLEK till alla.. oh yes!

men idag da.. haha, jag akte matatou (liten buss) in till nairobi city ensam. aahh! jag kunde! sen gick jag runt dar helt sjalv bland 100000 andra svarta manniskor. man kan rakna vita pa en hand. haha.. jag gjorde allt man inte skulle. bar alla mina vardesaker i vaskan pa magen.. plockade med pengar och mobiltelefon.. pratade med framlingar. hade ett linne pa mig. och varldens storsta ryggsack.. haha.. ensam.. men det gick bra!!! inget hande! jag hittade allt jag skulle. bl.a. ett sa himla snyggt tyg! 5 1/2 meter tyg for 100 kr. inte illa!
sen tog jag bussen hem.. jag satt dar ensam vit igen med alla mina saker ihoptryckt i ett horn. hahhaha.. saa roligt! ojojoj, att jag skrattar..

Sen kom jag till kolping! rosie och helen tog emot mig med de storsta armarna.. ahhh, vilka harliga manniskor. vi pratar och pratar och skrattar och skrattar. jag kanner mig hemma med manniskorna har :)
Helen bjod hem mig till henne innan jag aker hem till sverige, sa det ska bli!!

Seen kom lisa och linn!!!  aahhh vad kul!! aaahh.. de kom med deras tva man som tagit hand om dem i tva veckor. de var hur trevliga som helst.. vi satt o pratade lange.. haha, Mr Munene tyckte att jag skulle traffa hans son och ta honom till sverige sa vi kan gifta oss. haha, det ar mkt sant har.. men johan, ingen fara pa taket!
Men de var sa trevliga sa jag ska nog aka och halsa pa dem ocksa innan jag aker hem till sverige. De har en skola for handikappade barn, intressant!

PeetteeeRR!  tack for din kommentar och ditt mess!! vad glad jag blir!! du e ju den basta lillebror man kan ha!! jag ar sa glad for din skull nar det galler allt.. jag ar din back up, don't worry!

Ahh jag alskar att vara har.. det ar underbart! nu ar det alla hjartans dag.. det ska jag fira med lisa och linn och en kopp te! och massa masssa karlek! thithithi.. tyvarr spelar hakan hellstrom i ostersund idag, ,och vi far inte vara dar.. taskigt!! men men, livet ar hart ibland..

just det, igar red jag och isabella kamel!! haha, det var kul.. som en hast, fast storre. killen som filmade, filmade dock med zoom, sa endast kamelens ogon kom med.. haha, det var ju lite trist..

MAMMA!! bast du! du har borjat skriva sms till mig, och jag ar sa himla glad for det! ahh, fatta att du kan! du som e varldens basta bullmamma! valkommen till sms-varlden!

Puss o Kram! alla hjartliga sjalar.. happy valentine!

Kommentarer
Postat av: PETTER

PUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSS !

på alla HJÄRTANS dag.

jonathan blev glad för sängsbenen, men han sa: ååh sängsben, men i trä..

haha, det aset. han ville hellre ha stål. men trä är mycket snyggare!

jag älskar dig syrran !

2009-02-14 @ 14:48:21
Postat av: farmor

Nu har jag läst de två senaste inläggen det är så kul att läsa om allt som Du är med om. just nu är det melodifestival på tv och jag tycker det är urtrist så det var mycke roligare att läsa. En fortsatt spännade vistelse i Afrika önskar jag Dej hoppas mitt mejl har kommit fram. Stor hjärtekram från Farmor

2009-02-14 @ 20:35:39
Postat av: Katarina

Hallå julia! Nu har jag läst ikapp här i bloggen.. TACK för att du skriver på så bra! Det är faktiskt helt underbart att läsa. Ser det framför mig hur du tar dig fram på ditt alldeles egna hjärtliga juliasätt. Pratar och skrattar, kramar små söta ungar, trängs på bussen bland svetten och handlar på marknaden... Det där med filmen och kamelen var riktigt kul. Och kul är det också att jag varit nästan där du är, för det känns som jag förstår lite. Alla tankeställare man får! Världen är så sne... Det att jag sitter här, i värsta fina stugan i Duved och har precis ätit massor och gott, lyssnar på vackra folkjazztoner och ska bara ha det gött i några dar. Allt detta kan jag BARA för att jag haft turen att födas här. Så snett... Men jag blir glad när jag läser att du har hopp. Det är bra och du är bra!

Ta fortsatt hand om dig, stor KRAM

kärlek, kraft och klarhet ;)

2009-02-14 @ 23:52:12
Postat av: Katarina

Klart jag vill va ditt 2a hem sen när du kommer i vår, hakuna matata!

2009-02-14 @ 23:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0