Mambo!

Laget allihopa?!

mambo betyder laget. aayeeeeeeeeeah!

nu sitter jag, lisa, linn och johannaO i datarummet har pa Umoja. JohannaH, annika, och kicki akte till en tant pa landet idag.. hoppas de far kul.. det skulle vara kul att halsa pa de en dag, medans de mjolkar afrikanska kor! johannaH och jag har splittrats lite pa denna resa. det ar sant som uppstar ibland. det blir nog bra i alla fall, anda..vi far se vad som hander! nu hanger jag med dessa tre brudar, och kommer nu dela rum med JohannaO. Osterberg.. haha.. skoningen nummer1. hon har flator i hela haret. som hon gjort har.. hhaha, skoning nummer1 som sagt.
Jag funderar pa att gora nagot radikalt med mitt har! men vad? klippa kort, toppa, gora dreads eller ngt annat? jaa, det far vi se. kanske farga haret rott, eller kopa peruk.. vill har lite fornying!

Idag har det regnat massa har! det kan tyckas sjalvklart att det ar bra med regn. jaa, om det vore mattligt. men har bara oser det ner!! shit vad mycket alltsa. stackars alla sma hus som forstors. manga blir ju utan hem och lite dar till. for vissa ar det bra, andra inte!
Men nu kom solen!

Idag ar det lite chill som galler. skont. vi har traffat grundaren och rektorn till barnhemmet  som vi ska till imon. Det var trevligt! allt kommer nog ga bra, men han blev lite besviken att vi inte ska bo pa barnhemmet, utan vill bo pa detta hostel.. skonast sa.. sa blir det inte sa intensivt. men nagra natter kan vi testa bo dar, sa vi far se hur kvallsarbetet och morgonarbetet gar till. det blir bra!

jag e saa matt nu! at massa ris, typ kottfarssas, bonor, sukumawiki - typ spenatgras, och chiabati-typ tunnbrod. blev mkt matt. for jag e lite stel i magen.. lite trott och seg idag ocksa.. mycket beror nog pa varmen, det ar mkt varmare har an i kenya! shit.. idag e det typ 35 PLUSgrader! sa snart ska jag ga o vila lite. har borjat lasa en bok nu me. Om den har flygkrachen i Anderna pa 70-talet. mycket bra verkar den vara! det ar ju den dokumentaren som mami och papi sag! tyvarr missaed jag den.. hade vart kul att se pa jullovet, som va. jepp! men nu fick jag lana boken istallet, av annki!

har jag sagt att det ar biligt har? ja.. maten kostade endast 18 kr. haha, billich!

ska vila lite nu som sagt, lyssna pa musik och dromma om fina saker..
sen ska vi ut en svang pa stan.. ta ut pengar, och kopa ett nytt telefonkort, for nu e de tanzania som galler! ska ju vara har i ca 5 veckor. tanzania avslutas med zanzibar!! om pengarna racker vill saga.  hoppas! tyvarr e de regnperiod da, hhaha, sa vi far se.. haha...

Nu hors vi o ses om ca 6 veckor kara vanner! PUUUSSSSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0