sunny sunday!

Heej igen! nu var det inte lange sedan jag skrev! vad glad jag blir for era fina kommentarer! Bra dar petter med att forsoka infora miljoboll pa granit! har dock inte provat min an, men det ska bli sen.. nar jag kommer hem. pa birka!
Petter och Pal och Melina, kan ni inte a halsa pa da nar jag kommer hem!? det vore val kul for er, att fa se norrland? jaaaa, bokat o klart!
idag har jag och johanna sloat mest.. det behovs ibland. nu har alla akt till andra stallen och sina projekt och organisationer de ska besoka, sa vi ar ensamna kvar i nairobi. och isabella ocksa, men hon bor hos en familj hon har fatt kontakt med..hon ska med oss imon och mota paul pa kreativa huset imon.. spannande! lite nervost.. vad kommer vi att fa gora..?! det ar ju typ som en kulturskola... vi ska se hur de arbetar och samtidigt undervisa i dans.. han ville att vi skulle borjat redan i lordags,, men lite ledigt ville vi ha.. ahh.. tank att man ar har i stora landet KENYA langt borta overseas...man kanner sig liten.. men det ar en upplevelse och erfarenhet vill jag lova!

Vi har gatt runt mycket idag.. bl.a. pa en marknad. haha, galet! men kul! jag shoppade som vanligt dar, och ar for snall for att saga nej. ahh, alla tyger ar ju saaa fina! sa jag kopte 4 olika.. for dryga 100 kr. sa det ar valdigt billigt! kopte aven lite armband och en ring.. detta var det sista jag handlade pa lange. ska halla i pengarna nu, tills vi aker till tanzania om 3 veckor.

idg har jag stott pa massa barna som vill ha pengar... det kanns hart i hjartat, men efter ett tag sa vanjer man sig, ledsamt nog.. men jag gav dem mina sesamkakor istallet for pengar iaf. aven till en man som sitter och tigger, med utan varken fingrar eller tar. usch.. hemskt. stackarn.. vad har han varit med om undrar man...vad har hant?

Men vi motte en trevlig kvinna i 35-ars aldern, som borjade prata med oss. vacker och finkladd. vi stannade och kollade pa ett eiopiskt brollop. nar de akte ivag med sina bilar. sag tyvarr inte sa mkt.  haha, vi pratade massa, och hon bjod hem oss pa afrikansk middag. hon bodde i ett hus och jobbade bl.a. som massor. haha, vi bytte nummer och ska troligtvis ses i veckan! haha! kul!  hon var sa trevlig och bra, hade vanner fran sverige, sa det kanns inte laskigt.

Nu ska vi snart ga.. ata lite grot och frukt.. ha det bra! PussKram!


Kommentarer
Postat av: farmor

Här blir det inte gröt vi ska äta kantarell soppa med rostat bröd till nu på kvällen.Roligt att läsa om alla dina upplevelser känner mej "lite" som att vara med såg en naturfilm iveckan som var inspelad i Kenya med alla dessa djur som Du skrev att Du sett måste vara häftigt att både se och höra på riktigt. Ha det gött kram Farmor

2009-02-01 @ 19:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0