Tanzania here we come!

hej hej hej!
Nu sitter jag i datarummet som tillhor Umoja Lutheran Hostel, i Moshi. ooh, gott att vara har!

Jag, Lisa och Linn hade en fin och skon helg pa kolping. underbart. sondagen borjades med en mjukstart i solen och mys pa rummet. sen var det marknadsdax. lisa hittade massa fina tyger! vi har precis samma smak.. alla fina eldiga farger, och garna 60-70-tals stil. oh yes! jag tankte inte kopa nagot, eftersom jag redan har typ 50st redan. typ, redan. haha, men jag hittade tva sa himla snygga!! kunde inte lata bli.. det ar ju bara salja eller ge bort nar man kommer hem. sen hittade jag aven en liten brun som jag ska satta uppa haret med..och en massa sma hjartan som jag ska ge alla fina manniskor jag moter pa denna fard!

Sen motte vi tva svenskor pa marknaden ocksa. himla kul! de kom fran mittuniversitetet i Ostersund. haha, sjukt! de gar den linjen som jag ska soka. Socionom med Internationell inriktning. det var himla kul att prata med dom..vi fikade och hade trevligt. Guld!

Sen var det aterigen chill pa vandrarhemmet. massa skriverier, snack och skratt! Helen och Rosie a ju for roliga. haha, filmade dom.. Sen kom lararna Annki och Sven. sota! med alla i Dittafrika-gruppen. kul att prata lite med dom.. mysigt var ocksa att elen gick.. helt becksvart! jag satt med pannlampa och skrev i min resebok. sen var det mysprat med tjejorna pa rummet, och en snabbvisit av Sven, annki och svens fru Maj.., Kul att traffa henne!

idag har vi akt massa buss. Fran Kenya till Tanzania. kul! mys. intressant att se allt pa vagarna.. kan jag fatta att jag ar i afrika... hehe, coolt. tyvarr va de sa himla dammigt!! sanden kommer ju oah gar och flyger overallt. for att det ar sa torrt. men bra var att det regnade mkt idag! Tyvarrr madde inte linn sa bra, dalig i magen. Jag och Lisa fick darfor prata, och hade det mest hur bra och trevligt som helst. 

Nar vi val kom fram, kom Johanna och Kicki och motte oss! kul att traffa sa manga nya svennar. eller MZUNGU, som alla har sager.. de tittar och ropar hela tiden. hhaha.. jaja, kul kul.. sa intressanta e vi.. vill man ha uppmarksamhet och gifta sig, ar det bara att aka hit!

Vi kom fram till vandrarhemmet. finfint! jag, lisa och linn ska nu dela rum i 2 veckor har. det kostar 42 kr natten, med frukost. inte sa dyrt precis! har e det billigare an kenya. Moshi ar en liten stad. mysigt. inte alls lika stort som Nairobi, skont! har fatt nog av storstan ett tag.
Vi installerade oss, och duschade. och traffade aven annika och johannaH. kul att se dom igen! jA! vi har nu varit ute pa restaurang och atit gott. mumma. biligt och bra!
det var indiskt, vitloksbrod, glass och te. alla under 60kr, och sa gott! trevligt sallskap var det ocksa. larde kanna kicki mer. en go o gla tjej fran mittuniversitetet som gor sin c-uppsats har.

glomde skriva sist, att jag fick ett sa himla fint halsband av en kille pa barnhemmet. Robert, 14 ar. aah, sa himla fin! vad glad jag blev.. jag ska verkligen tillbaka dit.

Men nu ska vi vara har!! i morgon ska vi traffa mannen som startat det har barnhemmet vi ska vara pa nu i tva veckor. intressant och spannande!  Mr. Kilinzi. sa har ska vi vara ett tag nu.. undra hur manga underliga historier och en massa karlek man kommer fa av dessa barn.. jag, johannaO, lisa och linn ska vara dar. och kanske johanna H. kul!

Tack pappa, for ditt sms! tyvarr har jag inga pengar kvar och kan inte svara. men jag blev jatteglad! och lovar att ta hand om mig. har ni fatt tillbaka min kamera forresten?? efter lagningen?

Idag har jag namnsdag! Julia var namnet! tack tack!!

Vi hors en annan dag....det ar varmt har och jag trivs bra..nya aventyr varje dag, hela tiden! PUSS

Kommentarer
Postat av: Onkel PG

Tjillevipp Jujja!

Jag har fått adressen till din blogg från Eia. Ute i världen är det så stort och man får andra perspektiv när man ser hur andra människor lever. Ta vara på Dig själv och njut.

Kramar fra PG

2009-02-17 @ 22:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0