JambO africa!

HEeeeeeeeeeeeeeJ! nu ar jag har!! hahaah! shit, jag har bara 15 min pa mig att skriva, och som ni vet ser inte tagentbordet ut som i sverige.. haha, det kommer bli svart.. men nu sitter jag har pa ett internetcafe som snart stanger, sa darfor lite brattom.. resten av klassen som bestar av 16 till, och var kara larare annki sitter nere pa en restaurang har, sa vi ska snart ata mat! gootte!!  det ar saa bra har.. allt har gatt fint an sa lange.. kanns bra.. men det ar saklart  lite jobbigt, allt man ser.. det ar ju verkligen inte alls som sverige.. men assa, manniskorna ar sa galda och vanliga,, trots att de inte har de mojligheter eller tillgangar som vi har hemma... det varsta har ar luften.. bilar tutar och kor overallt och hela tiden..de har inte heller nagon catalysatro, sa avgaserna ar svarta.. usch, det ar hemskt.. det kliar i halsen och mina snorbollar ar morka! hahah! men men, jag tycker det ar fantastiskt att vara har iaf! jag mar bra.. tar vara pa varje stund och filmar mkt!
vi har sovit i talt tva natter nu ute vid en sja..jattevackert! cyklat runt i en nationalpark och sett massa djur!! aah! fatta..zebror, giraffer och apor bl.a. saa faschinerande! sa skont att cykla.. haha, jag, ola och lisa ar pa topp langst fram hela tiden.. :) an har vi int sett allt, - det blir zafari nasta vecka!!
just det, flodhastar har vi ocksa sett pa nagra meters hall, och nej johan, haha, de kan inte simma! alledeles for feta!
Annki ar a bra att ha med sig, lareren.. hon kan allt! vi har aven en van till henne som jobbar pa svenska skolan - Lasarus...Saaa skon och rolig! hahah...
men nu sover vi pa ett hostel..fint och bra! imon ska vi pa marknad, elefantdagis och till ett glaseri av ngt slag! dagarna ar langa....men jag gillart!

Nu ska jag ga ner och kolla om maten blivit serverad.. forsta gangen jag inte ater afrikansk mat.. haha, talar dock inte om vad jag bestallde.. haha.. de ar sa duktiga pa engelska har! kul!
forresten sa kom en tigagre idag som ville ha pengar.. men jag gav honom en banan.. tyvarr blev han inte sa glad, usch, trist! vad ska ha ha pengarna till lixom.. han ville ha en sihlling, vilket motsvarar 10 ore, att kopa brod for.. hmmm...

ha det sa bra dar hemma! njut av var arstid vintern och var tacksamma over det vi har!  Pusskra, kwahere!!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Det låter som ni fått en bra start på resan! Cyklandet verkar toppen, frihet ju! Annat än att bila det. Här är mkt snö och jag åker skidor, på längden, uppåt och utför :) Fortsätt att briefa oss om vad som är på gång! Stor kram

2009-01-25 @ 14:48:15
Postat av: farmor

Tack för smset jag fick när Du var framme det var skönt att veta att det gått bra. Roligt att läsa om allt som Du redan har varit med om, bara att få se dessa djur i verklighet måste vara häftigt. Antar att Du fortfarande har varmt o sol här lidder det en blöt filt över oss har haft lampan tänd hela dagen. Fortsätt njut av livet och må bra önskar Farmor KRAAAAM

2009-01-25 @ 15:36:36
Postat av: PETTER SNIVE

HEJ !

kuuul. speciellt med tiggaren, fortsätt så. jag hoppas du ger fairtrade-bananer? ;)

pussälskadesyster.

jag och jonathan mår super.

2009-01-27 @ 22:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0