Sista natten i Sverige jan-09

Heej hej hej..godkväll..godnatt. klockan är mycket nu.. snart bär det iväg.. 03.00 visar pekaren på nu..

Jag sitter vid Isabellas dator i hennes källar-lägenhet i Jakobsberg, förort till Stockholm. Efter att ha sagt farväl till Tranås å mina kära föräldrar påbörjade jag min resa till Stocket. Hit kom jag kl 17.15, och blev mött av min kära vän Josefina. oohh. så kul det var att se dig! vi gick till ett härligt fik, dit även Pernilla sedan kom. Pernilla, en annan kär, rolig, glad och galen vän! oj vad gött det var att träffas..mmm..samtidigt som jag åt min goda räkmacka.. senare kom Johanna, min resevän! aahhh, africa here we go.
Satt där i flera timmar med all vår packning och skrev fina farväl-meddelanden till varandra. sen var det - Farväl! usch, sorgligt..men men, vi ses snart igen! Hoppas på en kul sommar med lite tid med Pernie. Och sedan Brazil! här planerar vi redan nästa tripp :) Ska bara prata med min kusin först.. Och josse, jag hoppas vi ses i götet! ska lura med johan,. de vore la nött! grymt!

Okej...Sen tog vi oss hem hit till Isabella. prat. mat.  telefonsamtal. dusch. omfördelning i packningen. skriverier. vila. här.
johanna vaknade just efter att ha sovit lite. och isabella packar för fullt, samtidigt som hon kokar oss te. stackarn.. jag ska nog försöka koka lite gröt nu. snart.

Isabellas mamma kör oss till Arlanda om en timme. Incheckning kl 05. planet lyfter kl 07. kul att träffa klassen! undra om alla är lika trötta. och vår fantastiska lärare Annki.. ohh.. ska bli kul!
Något väldigt bra är att jag bär med mig en filmkamera.. så jag ska arkivera alla trötta miner :) och resten av resan!
fick mess av Lisa.. haha.. hon Karin och Linn sitter redan där ute i Arlanda och väntar på oss..

okej.. nu börjar det närma sig.. jag kan inte sitta här och skriva mer just nu..Vi ses snart igen. Vackra Sverige. . .

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänkte det kunde va kul för dig att redan första gången du kikar internet i afrikalandet har du en liten hälsning från norrland... Hej julia! Nu har du två läsare, förutom brorsan din kan du fr.o.m. nu också räkna med mig! yeah. Det känns bra att kunna följa dina äventyr såhär. Hoppas resan gått bra!? Doftar Afrika spännande?? På birka är allt bara fint, bättre än jag kunnat tro ;) I helga ska jag teståka nya skidorna i frösöbacken. Och snart glider vi iväg på turné... Stor kram från k som saknar dig! vi hörs, break a leg där borta!

2009-01-22 @ 22:29:51
Postat av: Katarina

Tänkte det kunde va kul för dig att redan första gången du kikar internet i afrikalandet har du en liten hälsning från norrland... Hej julia! Nu har du två läsare, förutom brorsan din kan du fr.o.m. nu också räkna med mig! yeah. Det känns bra att kunna följa dina äventyr såhär. Hoppas resan gått bra!? Doftar Afrika spännande?? På birka är allt bara fint, bättre än jag kunnat tro ;) I helga ska jag teståka nya skidorna i frösöbacken. Och snart glider vi iväg på turné... Stor kram från k som saknar dig! vi hörs, break a leg där borta!

2009-01-22 @ 22:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0