back in Mlolongo

Nu sitter jag har igen, bredvid isabella. Konstigt att komma tillbaka till samma stalle igen...det ar kul att vara tillbaka, men for tillfallet ar jag sa himla trott!! akte ju buss fran Mwanza till Nairobi i Lordags natt. Bussen var fem timma forsenad, hakuna matata!
det var harligt att sitta pa bussen och titta ut over landskapet, och bara filosofera...sa vackert..och alla fina manniskor man ser genom rutan...men sen blev det morkt..och jag sov inte en blund under hela natten...for, det var en psykiskt sjuk kvinna pa bussen!! hon och hennes son...stackars barn!! han var val ca 17 ar, sa han som satt bredvid mig. han sa aven att hon slog sin son, och var helt galen...hon hade tydligen statt och tittat pa oss vitingar lange.. slangt ut mass saker genom dorren.. och sen nar hon gick forbi oss, slog hon till johanna pa kaften! Javla kvinna! sorgligt.. sen var det liv pa bussen hela natten.. flera man satt och vaktade henne, och tankte binda ihop hennes  hander, men varnade bara. som tur ar hande mig inget.. jag var ganska lugn och tittade ut genom fonstret.. fros dock otroligt mkt!
men sa synd om hennes son! fick ogonkontakt med honom massa... sorgligt..
 klockan fem pa morgonen kom vi fram. gick bra, forutom att jag aldrig haft sa mkt panik som nar jag klev av bussen. trodde nagon snott min kamera, men icke, den lag kvar i satet.... aaaaaaaaaah., tur for mig!!
det varsta som hant an sa lange, ar att jag glomde min solglasogon i en daladala...trist. men men..varre kan handa. haha.
vi tog taxi till kolping och traffade nastan hela klassen! underbart kul!! emma kom med varldens storsta kram! karlek!
harligt att se lisa igen...mmmmmmmm...
var med klassen pa sondagen.. gick pa marknader och fikade...pratade och skrattade.. och visade varann vad vi har kopt! det ar mkt vill jag lova...!
Pa mandagen akte sen manga till Mount Kenya, for att klattra pa berget.. inte jag... vilket jag nu angrar! men det far bli nasta gang..
jag fixade istallet med resan till Lamu, on utanfor kenya, dit vi alla aker pa mandag! ahhH! gott! bara sol bad och relaxa.
och igar kom jag hit! kul att se alla barnen! liv och rorelse! har vilat hela dagen.. eftersom jag ligger en natt efter..

hoppas jag blir pigggare....min kropp ar trottast nu....PUsss o KrammM!

Kommentarer
Postat av: farmor

Det var en mardrömsresa tror jag tur att det gick bra. idag har jag bakat Petters muffins med blåbär i det är väl svenskt och en kontrast till det fika bröd som Du kanske"får" mer snö har kommit så än är det långt till vår Stor kram och var rädd om dej

2009-03-11 @ 16:51:53
Postat av: Onkel P-G

Tjena igen Jujja!

Jag vet ju inte om du går in och kollar kommentarer om gamla blogginlägg - så vi tar det igen!

Det klart du får komma hit och bo och ta körkort!

Ta vara på tiden där nere och gräv inte ner dig för inte ens du klarar av att förändra hela världen! :-)

Kramar fra P-G



2009-03-13 @ 23:06:41
URL: http://www.motalatrafikskola.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0