BAgamoyo!

HeeeeJ!
Nu var det ett tag sen sedan jag skre. sorry. Men jag skrev nar jag var pa Zanzibar sista dagen...dock forsvann det. skit. Men jag hade en fin tid pa zanibar. Som sagt, ska forsoka aka dit varje ar. helt fantastiskt. jag kanner att jag lever. Afrika och folket lar mig sa mycket. Att man ska leva med karlek, ta vara pa varandra, ta det lugnt, njuta, inte stressa och jobba for mycket. att pengar mer an nodvandigt ar nodvandigt! Jag ska inte jobba heltid nar jag kommer hem. JAg ska ta vara pa daganra och gora sadant jag gillar. Man vet aldrig nar det kan vara for sent.
Jag vill sjunga i kor, spela gitarr, dansa mer - speciellt afrikanskt, dreja, spela teater. ga matlagningskurs, hanga i parker, lasa, skriva. SY klader, sticka och virka. Tror du jag kommer gor nagot av detta? wish me luck! :) Umgas mycket ocksa saklart. Och spela djembe!!
Okej, lite saker som jag vill planera in nar jag kommer hem ocksa :
Aka till Ostersund och Umea. halsa pa Elisabeth och Lisa! vet dock inte nar riktigt an. Aka pa bilresa till Berlin. Halsa pa Marco och trummisen Aladji. Besoka Etnofestivalen! massa folkmnusik. Aka till festivalen i Urkult. Och ga pa dans och trulagret i Tomelilla. Da bo i Mias stuga pa Osterlen. Halsa pa folk i Sthlm och Goteborg. Alskade broder och alskade vanner.
Jobba halvtid pa skolor, cafe och kanske lite lager. vore kuuuuul! Malmo, jag saknar malmo...det kommer vara lite var nar jag kommer hem! fiiiint!

Men okej, nu ar jag i bagamoyo! Tva timmar bilfard norr om Dar es Salam i Tanznia. Det tog ungerar en halv dag att ta sig hit med farja,och DalaDala (kollektivtrafik) fran Zanzibar. Galet och harligt. Vargarna och bilarna ar inte riktigt i standrard med Sverige har an. haha. Men det ar harligt, allt fungerar och det ar en upplevelse! Folk ar glada, halsar pa varandra och ler. Dock pratar de inte sa mycket med folk de inte kanner. det ar ju en av de fordomar vi har med om afrikaner, att de pratar med allt och ala hela tiden. men nej, sa ar det a inte. det ar ganska tyst pa bussarna. Om de inte pratar och skrattar om oss vitingar. haha, man ar verkligen speciell har. Kommer kannas konsitgt hemma i Sverige igen, nar ingen tittar och ropar langre. kanske lite skont ocksa, men mest inte!

Vi ar i denna ganska lilla stad nu. Skont. ingen stress och inte sa mycket bilar. Massa skona kulturnissar att hanga med. Har ar ju The College of Arts. Det ar darfor vi ar har, for att besoka och se dansen. vi har varit pa skolan, men tyvarr ar det int esa hog niva pa det. dansen var battre i Nairobi, och ungarna var hundra ganger battre. Men men, man kan alltid lara sig nagot, och de tar emot oss med kanslor av glatta livet! menatliteten har ar undebar. Man ar valkommen overallt och mestadels av gladje. Sa harligt. Skillnad i sverige. Da allt ar sa krangligt och maste undersokas flera ganger innan man far ett JA.
Skolan har ernjuder Dans, musik, teater och konst. Massa harliga rastafaris. Vi hanger lost med dem hela dagarna. Omringas med massa karlek och Hakuna Matata!
Jag borjar varje morgon med att promenera langs stranden kl 06.30, innan det blir for varmt. Sen dusch och frukost. Sen gar vi till skolan, upptacker staden, besoker marknader och utstallningar, umgas med alla skona snubbar har, eler hanger pa stranden. igar var jag ute och sprang i den 30 gradiga varmen! underbart. svett svett svett..men oj sa harligt. Sen dansade vi! Lovely! och sen hangde jag lite med folket har. At Ugali med sallad och fisk med handerna fran samma tallrik. underbart. Jag och fyra rastafaris :) varav den vackraste kvinnan Noor.
Jag kopte en virknal igar, och lite garn, sa nu kanske jag ska upp och forsoka virka en hatt.. Chidi ska hjalpa mig. fatta vad fantastiskt med killar som sitter och virkar hur bra som helst! Sexy! :)
Sen kanske det blir stranden och bada for forsta gangen har. vill hitta ett fint stalle, havet ar ganska smutsigt just dar vi bor. Senare sen ar det dans och sen dans igen :)
Jag bor pa Francheskos Hostel for 50 kr natten. Eget stort rum med toa och dusch. frukost. jattebra! Maria bor hos en van som vi traffade pa Zanzibar. en manlig van, sa jag fick inte plats. Jag skulle sova hos en norrman trodde jag, men det blev andrade planer. Men jag ar inte bitter. Har det hur bra som helst. En apa pa garden, herr Nilsson, som jag leker med! saaa tam och sot!
Jag trivs sa bra har......med mia, folket, lugnet, varmen...ar ju dock fortfarande bitter over kameran. Men what to do. jag har lart mig livets harda regel att aldrig lamna den/det man alskar.

Jag hade namnsdag for nagra dagar sedan, tack! Julia!

Masssa karlek fran mig och Tanzania! KRaaaamm!

Kommentarer
Postat av: farmor

Nu verkar det som att Din kropp mår bättre är så roligt att följa Dina äventyr. Här händer inte så stora grejer men jag var på DANS i söndags bara vanlig dans fortsatt kallt minus 16 ikväll njut av Din tillvaro o en stor kram från mej

2011-02-23 @ 22:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0