killar oooh killar

halla! afrikanska killar, speciellt har i bagamoyo. vad tusan, alla vill var amed en hela tiden. vara ens van, alska en och dela livet med dig. garna kontrollera dig sa du inte ar med nagon annan heller. man behover int ekanna varandra sarskilt val for att var hur kar som helst. ojojoj, lite jobbigt ar det. eller mycket. jag far inte vara ifred manga minuter. maste tala om hela tiden att jag snart aker till sverige och inte vill ha nagon karlek har. avstyra och saga nej nej nej. fattar inte att de inte forstar. Jaja, allt som inte dodar mig blir jag starkare av, och nu har jag bekraftelse i mig som racker halva livet. haha.
Jag blev lite forsalskad i en norrman har, han var den enda som inte var kar i mig, och tur ar val det, annars hade allt blivit mycket krangligare och jobbigare. jag vill vara fri!! han bor inte i norge liksom. sa det blir inget med det!
Vi arlskar magamoyo sa himla mycket, sa vi stannar har nagra dagar till. Sen ska vi till Moshi och halsa pa Dancan. Han traffade jag for tva ar sedan dar. vi har haft kontakt sen dess. han salde handgjorda tavlor pa gatan som jag kopte. hans drom var att bli turistguide, sa han sparade ihop till pengar for utbildningen. Jag hjalpte honom med 1500 svenska kronor. Han har nu utbildningen och jobbar som guide! vi traffades pa zanzibar, rena chocken! for vi visste inte att vi bada skulle dit. men vi hange lite och hade kul tillsammans! han var saaaaa tacksam for att jag hjalpt honom. han tackade mig typ varje dag. och sa tt det var tack vare mig som allt har gatt sa bra. inte bara jag ju, men tack tack haha. tank vad man kan hjalpa manniskor har i varlden med sa lite!
jag hade ju tankt att klattra upp for kilimanjaro, men jag andrar den planen nu. har inte riktigt tiden och kanner inte for det helt. Mia ska ju inte, sa det blir sa mycket krangligare att fixa allt sjalv. jag gor det nasta gang! jag lamnar kvar min sovsack och liggunderlar hos dancan, sa far han ta hand om det tills jag kommer nasta gang. for jag skrev val att jag ska hit varje ar va ? :)

Jag har bland de basta dagarna i mitt liv har. men ocksa de tuffaste och hardaste. jag blev ivagluras med massa till Dar es Salam. Jag lever nu, men det var ett hart dygn. Jag har lart mig annu en laxa. hoppar ur bilen utan att den stannar, eller kanske inte ens kliva in. Aldrig lita pa nagon, precis som att jag alltid gor det. Killarna har ar verkligen speciella. inte alla saklart. Jag ska andra pa min personighet nar det galler resten av resans tid har. inte vara sa glad och trevlig. det ar val sjalva fan att man inte ska kunna vara det! utan att folk borjar folja efter en.
Natten i Nairobi och kvallen da kameran forsvann har varit de varsta dagarna i mitt liv, om man bortser fran nar martin dog.
Men som sagt, man lar sig alltid nagot.
det kom en tjej till vandrarhemmet i gar. ssaa kul! prata massa nytt tjejsnack pa svenska!!! sara ,fran uppsala. vacker. ska se om hon ar dar nu! virka vidare pa min mossa. ta det lugnt. fundera over vilka dumma idioter det finns ocksa. for det finns det tyvarr. jag traffade nagra i dar es salam. usch.

Pusss pa er!

Nu sitter jag har pa ett hotell i Bagamoyo. lyssnar pa Robyn. tanker pa alla fina manniskor som anda finns i denna varld.
Spelade henne, oskar linnros och daniel adams-ray pa en bar har for nagra kvallar sedan. harligt!!! av vad jag dansade och fooket runt omkring gillade det :)

Kommentarer
Postat av: farmor

Du får lägga till med en surare uppsyn!!! inte se så glad och sprallig ut då kanske du får vara lite mer för dej själv. Tiden går fort snart har Du varit borta i två månader, kram från farmor

2011-02-28 @ 21:53:46
Postat av: Anonym

2011-03-01 @ 19:02:57
Postat av: mamma

Spännande läsning Julia, men oj va ja blir nervös, du måste lägga band på dej och inte va så trevlig och inbjudande.Det är ju jättetrist, men missförstås. Du måste vara rädd om dej.Tråkigt att ja inte kan smsa till dig eller kan ja göra det till någon annan?

Idag har småbarnen varit här och vi har läst sagor, lekt med lego och varit ute i snön och lekt. Endast några grader kallt. Vi hade olika gosedjur med oss som vi gömde lite här och där. Såpbubblor båste vi också. Ja man får locka med allt möjligt när dom inte vill gå ut. De har väl tröttnat på snön.

Min lila jacka blev jättebra och jag har använt den några dar när det inte varit så kallt. Har faktiskt skickat efter lite nytt!

Pappa och jag har just ätit varsin hemmagjord semla! Blev du avundsjuk?

Nu ska jag sätta mig och sticka och titta på teve.

Ha det så bra och sköt om dej, det få inte hända dej nånting. Pussochkram från mammaopappa.

2011-03-01 @ 19:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0