FrammE!

HeeeJ!

Nu far ni vara beredda pa att de tre sista bokstaverna i alfabetet inte finns pa datorerna har, men jag hoppas ni ska kunna lasa och forsta anda :)

Jag sitter nu pa ett internetcafe, Adams - for er som varit har forut i Nairobi, Kenya!

Vi kom fram till flygplatsen i Nairobi tisdag-kvall kl 22. Vi flog hela dagen, och det gick suuuper! Vi fick massa god mat, och nar jag inte at den, sov jag mest hela tiden. skoont. sag inte en enda film pa planet. Men pa hemresan ska jag nog kolla pa Eat Love and Pray, eller vd den nu heter. Efter fygplatsen tog en minibuss oss alla 20 st, till ett vandrarhem som ags av massa nunnor. Lite coolt.

Men okej! Sa allt gick bra, och nu ar vi har! 

Solen lyser for fullt, och det ar jattevarmt! Till frukost fick vi en vit rostad macka, ett agg och Chai. Tyvarr kommer det val bli oftast sa.
Sedan var vi pa ett cafe och dar kopte jag en scones och MangoSmoothie! Det varGott. Vatten, mycket viktigt att ha! maste alltid kopa, for att vara svenska magar ar lite kansliga for detta kranvatten.
Jag sov ensam i ett rum i natt, det var lugnt och skont. Med ett myggnat. Det tog lite tid att somna, men sen gick det. Alla vaskor, ojojoj, det har varit tungt! Men saa glad ar jag for allt jag kunnat ta med som barnen pa Geijerskolan har skankt. Tusen tack! Vi ska forsoka lamna allt sa snart som mojligt. Vi ska bara chilla nagra dagar forst. Landa. Idag tar vi det lugnt har i omradet. Vi ar i den finare delen av Nairobi. Imorgon ska vi till det lite fattigare. Ska bl.a. halsa pa en skola som Svenskar sponsrar. Da ska jag ge dem 100 tandborstar som jag fick pa posten av foretaget TePe. Schysst! Imon ska vi aven till Sida.

Nu ar det boneutrop, samtidigt som Black Eyed Peace sjunger Where is the love pa radion. Jag svettas och ar lite trott. Det ar lite laskigt att vara sa langt borta hemmifran, men anda sa kuuul!
Alla fina mannirskor jag reser med, inte minst Sven och Annki, som ledarna heter. Underbara!

Ska nu lite mat pa ett stalle har, och till efteratt mina tva Mangos som jag just kopte av en sot kvinna. Mums.

Ska se om jag kan lagga upp bilder! Ha det fint och skont! Det ska jag ha, for nu ar det lite semester! Karlek

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Svensson

Hej!! Va skönt att höra att du har kommit fram ordentligt! Hoppas allt har gått bra som du skulle göra idag :)Jag tänkte på det du sa om Eat Love Pray, jag har läst den o den var jättebra så kan verkligen rekommendera den! Fast har inte sett filmen så vet inte om den är bra hehe... :)

Kul att ni har fått med er saker från sverige att ge, känns ju lite roligare att komma då ;)

Ska bli så kul att få träffa dig i vår o höra allt om resan!!! :D Stooor kram min kära vän!! Ta hand om dig o magen ;)

2011-01-12 @ 19:55:31
Postat av: Alexandra Bovin

Roligt det är att läsa din blogg, du är grym på att skriva, go go go:)

Jag tänker på dig här hemma, njut av resan!!!

puss och kram

2011-01-15 @ 11:47:58
Postat av: farmor

Skönt att höra att Du är framme och att det gått bra talade med Miko och sa till honom att Du skrivit på bloggen. Här snöar det nu vi behöver inte mera jag vill ha sol nu. En fin tid önskar jag Dej och Dina vänner Stor kram från Farmor till min JUJJA

2011-01-15 @ 11:50:01
Postat av: Karin Paulsson

Hoppas att din tid i Afrika blir rolig, spännande, skön och givande för dig och alla som du möter där.

Kram Karin :)

2011-01-15 @ 20:03:08
Postat av: Lisafisa

Aaah vad kul o följa din resa! Haha så kul att veta exakt hur det ser ut på Adams! Hälsa Annki och Sven värsta kramen, kom ihåg det! Puss, dansa skratta, le o lär!

2011-01-16 @ 19:55:09
Postat av: Emma

Halloj! Åh, det låter ju underbart...!! Vilken skillnad, här sitter jag i blöta strumpor i kall sal och ska strax palla mig upp och äta lunch. Matlåda. Här blir det inte spexigare än så. Inga mangos av söta damer.



Kram!

2011-01-17 @ 11:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0