Nairobi

Jag ar fortfarande i Nairobi. Jag och Mia ar ju har nu i drygt en vecka. Gor intressanta, givande och roliga saker varje dag. Det mesta handlar om kultur. Dans och trummande. Vi moter sa himla fina manniskor!
Nastan alla ar sa himla lattsamma, oppna, glada och inbjudande! KUL!
Vi dansar och trummar lite har och dar. Jag ska forsoka bli en jakel pa djembe :) haha, wish me luck!
Och igar, da var vi i Afrikas storsta slumomrade har i Kenya. Faith, en van, hade danslektion med barn som bor dar. Och oj vad de knackte mig med deras skakande rumpor!! Hahah, underbart att se! Jag fick ont i mina kakmuskler, sa mycket njot och log jag. Onskar ni alla fick vara med och se!
Igar kande jag att jag vill vara danslarare hela tiden. Med barn och alla aldrar...hmm,, ska jag soka in till danshogskolan, med inriktning barn kanske. Eller ska jag bara jobba mig uppat? Ska kolla om jag hinner soka till varen...hmm...haha, livet livet. det hander nya saker hela tiden..

Men ohh, ska jag bestiga kilimanjao under min resa lr? eller ska jag ta dom pengarna och ge bort till nagon som behover?
Hmm det ar svart. Nar jag ar har, vill jag bara ta alla mina sparade pengar och ge till alla jag traffar. Vi har lart kanna en fantastisk kille, Paddy. Vi var hemma hos hans familj haromdagen. Helt undebara! De bor lite pa landet, och tar hand om vilsna barn i omradet. De har det knapert med pengar, sa jag ska borja hjalpa dem lite varje manad. Fatta att folk har problem med att betala sin hyra. Och for oss ar det endast max 500 kr.
Tank vad mycket vi "rika" manniskor i sverige och andra lander verkligen kan hjalpa till med! Tveka inte! Fraga mig om ni behover hjalp :)
Bara Paddys korkort som han drommer om, men inte har rad till, kostar endast 1200kr, allt som allt.

Jag har inte gett sakerna jag hade med mig till barnhemmet an. Ska gora det under de veckor jag ar dar. Sa hall till godo :) Men de star dar ouppackade och vantar :)

Igar kvall lag jag pa vart hostels tak under stjarnklar himmel. Lyssnade pa Robyn. Oj vilken njutning! Hennes harda, starka latar, som man kan bli sa stark av. OH yes!
I dag at jag min alskade mango pa taket, varmt och ljuvligt. Har blivit brun! Men man far inte glomma att smorja in sig, nej nej.
Sven, jag alskar Sven! En av lararna har. Jag hoppas min framtida man ar som honom, nar vi ar 60 ar.
Jag alskar Annki ocksa. Och hennes man Carsten. Sa glad for att ha dessa manniskor i mitt liv.

Mia ar pa akrobatik nu med nara, och sen dans. Jag orkade inte. Sov daligt i natt. Sa jag ska dit i efetrmiddag och dansa afrikansk dans. sen ska vi forhoppninsvis pa konsert ikvall!

Ha de fint ni alla. Massa karlek fran mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0