en vecka tills jag landar i sverige.

okej da!
om en vecka ar jag hemma. nu ar det torsdag har pa lamu, och i hela varlden ocksa. men nasta vecka denna tid ar jag inte pa lamu, utan i Stockholm! yehoo! det kanns gott. aven om jag skulle kunna stanna har hur lange som helst.
fast inte pa lamu, har racker det en vecka. Men i Mlolongo, med alla barnen. de ar ju helt underbara. glada och tacksamma for det lilla. onskar att jag kunde ta med mog alla hem.
tyvarr gott folk dar hemma, sa kommer jag inte kopa med mig alls manga presenter. det har det inte funnits tid till, eller mest fantasi. jag vet inte, vad vill ni ha? haha.
pappa vad onskar du dig? du fyller ju 50 bast! shit! yeah, grattis!

men nu ar jag pa lamu. kom hit for nagra dagar sedan. Vasco kom och motte mig pa flygplatsen. sa fint sa. vi hanger mycket. men ta det lugnt mamma, jag ar inte kar pa langa vagar!! det kommer inte bli ngt mellan oss inte. bara kul att saga hej till en van har igen.
promenerar,badar,plockar snackor,dricker juice,milkshake. bor pa ett guesthouse - traffar svenskar direkt. tva st tranasbor, haha. de kanner petter. namner inga namn har. men kul. haha. det ar varmt och svettigt.
kul att se alla manniskor som man sett forut har. lamu har utvecklats, lite fler turister, och inte lika manga som glor for att man inte har burka.mer restauranger och affarer.

det ar lugnt och fint har. nu ska jag ga och dricka juice till frukost. och pannkakor med frukt. sen ska jag nog ata en jattegod pizza till kvallen. mmmm! och vet ni, jag e fortfarande vegetarian!! :)

ar sa himla glad..dar vid barnhemmet i mlolongo, sa har de startat ett nytt litet hem for gatupojkar. de har bott dar i ca 1 ar. en av dem har bara bott dar i 3 veckor. de blir omhandertagna sa himla bra! sa bra personal som bryr sig med karlek. jag kom dem alla nara. och har nagon forkarlek till dessa unga pojkar. vi skrattar och skamtar mycket. jag gav dem lite anteckningsblock, pennor, showergel-fran SJ, tack Melina Ekdahl varldens basta melletjej!! (har jag sagt att jag alskar dig och tycker om dig sa mycket sa mycket har pa jorden, och att vi snart ses i sthlm!!!?) ger dem alla av mina tandborstar ocksa! haha. tack teepee!
men desssa pojkar. sa starka och fina som stannar kvar och gar i skolan. valjer att avsta fran limmet och friheten pa gatan. tyvarr har nagra rymmt tillbaka. helt sjukt. hur kan de valja det, joo friheten. endast 11ariga killar. usch. min sjal grater nar jag ser dem ga runt i slitna stora klader, en sack och en orange flaska intryckt i munnen.
i sondags pa barnhemmet var det en speciellt stund. vi hade gudstjanst, och de forsokte heala mig och valsigna mig och allt vad det kallas. oj vad jag grat. men inte av att gud kom till mig, utan att jag ska lamna detta stalle. de lever vidare har, och jag lever vidare mitt liv, langt langt borta. sorgligt att tanka sa att man inte ar varandra nara langre, sen. jag ska ju komma och saga hej i tva dagar innan jag kommer till sverige.
Hela helgen hade vi fest med barnen. lekte lekar, dansade och bjod pa godsaker. sa lyckat och roligt!
de blev superglada for alla saker som jag hade med mig fran skolan min. tusen tack alla geijerbarn!

Men aah sa glad jag blev nar jag fick ett armband, och tva karleksbrev fran tva av dessa pojkar. joseph och simon tror jag de heter. ja. de skriver sa fint hur mycket de alskar mig, och ar tacksamma for allt. oj vad glad jag blev.

haha, hoppas det int ear allt for flummigt det jag skriver. sorry.
snart ses vi!!! planen ar att stanna en vecka i sthlm nasta vecka, sen aka till ostersund den 7-9 april, sen tranas och sen goteborg, - kolla pa petter? vad sager ni om detta? eller pappa, ska du ha party?
traffen i ostresund ar flyttad en vecka fram. ar inte glad for det, eftersom jag bokade hemresa just for att komma hem till den helgen den 1a. piss. kunde stannat en vecka langre. hmm, inte glad. aja, okej da!
PUSSSS karlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0