Mlolongo!

Jambo rafiki! Habari gani? mzuri sana! Mambo? Poa! Kuwana siku njema, tutaonana badaye! Ninakupenda sana!
Tjena kompis! hur mar du? valdigt bra! Laget? bra! ha en bra dag, vi ses senare! jag alskar dig mycket!

Dar har du lite swahili du kan lara dig!! haha. jag alskardetta sprak, sa vackert!! vill aka hit och lara mig flytande en dag...

Yeha! nu ar jag pa barnhemmet, dar jag var for tva ar sedan. oj vilket kart aterbesok!!!! aaahh...barnen ar underbara, och personalen som jobbar dar..jag alskar dem allihop. helt sjukt hur fint jag trivs har. jag kanner mig sa hemma! kan stanna for evigt. samtidigt som jag kommer komma till sverige med fortjusande stormstg! oj oj..

jag alskar alla har, och de alskar mig! det ar verkligen sa. vi alskar varnadra..jag mar sa bra. jag pratar och skrattar dagarna i anda. underbart.
tyvarr forsvann min planbok en dag. jag vet inte om den blev stulen lr tappad. synd var att jag just tagit ut massa pengar. 3200 svenska kronor. javla piss. jag var lite ledsen, men inte lika ledsen som min kenya-van paddy var, ojoj, han var helt forstord. fatta vad mycket pengar for honom! ett ar i skola, eller 4 manaders jobb! stackarn. synd, men vad gora. jag har hjalpt hans familj som bedriver ett barnhem med pengar, sa det kanns skont.
jag har mina basta dagar pa denna resa, och samtidigt de varsta. hur kan sa mycket skit handa mig just nu!?
usch. men men. jag lever och ar glad over att jag har ett lyckligt hjarta iaf. tyvarr har jag fatt lite finnar pa kroppen, kanske ar det svinkoppor. himla skit alltsa. ontont..

men jag mar bra pa barnhemmet. ar dar med alla 70 barn mellan 2-18 ar. och personal. jag, mia och jens. en kille vi traffade i moshi, tanzania. men forst pa zanzibar. jag berattade om detta stalle, sa han ville komma och halsa pa ett tag. sa kul!!! han ska sen flytta till malmo, sa dar blir vi homies! nice.
idag har dansat i skolan med barnen! vissa ar grymma. alla ar glada och trevliga! har jag sagt att jag alskar dom? haha, jag har latt for att alska. ofta positivt, ibland negativt, nar jag litar pa folk for latt. men jag har lart mig sa mycket under denna tripp.

oj vad vi dansar. hela sondagen men barnen och folk som kom pa besok. jag har kopt en cdspelare till dem och skivor. uppskattat! i lordags var vi inne i nairobi city med 8 barn fran hemmet i 8-11 arsaldern. grymt kul och uppskattat! vi hade det sa bra! haha. mattias och jesper, vi kom hem helt oskadda och lyckliga! kan jag ta med era barn till sthlm en dag kanske? litar ni pa mig. haha, en peak dar jag :)
nairobi har drygt 4 miljoner invanare, och sthlm drygt 1. oh yes! men jag gillar inte storstader sa mycket. malmo e prima!

barnen gar i skolan mandag-fredag mellan kl 7-17. sa langa dagar! men de gillar det. de har kul. idrott och olika aktiviteter varje dag. de som gar i 5-6-7an gar aven pa lordagar fram till lunch. fullt upp!
och ljud overallt hela tiden. haha. men barnen ar sa fina. uppfostrade och glada.
vi ar pa barnhemmet och hanger, annars har vi dans i skolan. wakawaka!

tyvarr harjag lite problem med min mobil. tappat bort tva st, och den jag kopte nu fungerade ej. men idag! nu bytte jag den, sa nu fan ska den fungera! ska messa er ikvall!

nu ska james, jag och jens tillbaka till barnhemmet. ata mat och mysa med barnen. ge massage till 16ariga rose. fint! james jobbar som larare pa skolan. underbar person som fragar och pratar mycket!

okejokej da!! PUSSSSSkarlek! jag mar sa bra sa bra! varldens basta JENS halsar ocksa da!!

Kommentarer
Postat av: mama.

kul att läsa. gå till doktorn, det är nog svinkoppor och det måste du få pennicillin för.jag tänker mycket på dej och måste erkänna att jag är orolig efter allt som hänt dej. du måste ta det lugnt och vara försiktig! pussokram

2011-03-14 @ 22:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0